Riječnikom
simbola Astrologija može objasniti sve što se dešava u svijetu oko nas, kao i u
nama samima. Ona je i nastala kroz pokušaj ljudi da otkriju kompatibilnost
između života na Zemlji i „života na nebu”.
Na
nebu stanuju zvijezde i planete, a negde među njima, možda se nastanio i sam
Bog kojeg svatko, unutar svog kulturološkog nasleđa, prepoznaje na
sopstveni način. A možda se u dubinama svemira „kriju“ i vanzemaljci kao naši
stvoritelji, a mi smo tek njihove biljke, u vrtu kojeg su zasadili, pa povremeno
dođu na „izlet u prirodu“. Ili smo neke životinje, niža bića, i tretiraju nas
kao uzgoj da bi se nama hranili kad „ojačamo“, kad se spiritualno uzdignemo i
prerastemo status entiteta koji egzistiraju po kriterijima životinjskog
svijeta.
Bilo
kako bilo, svaka pomisao na posjet neke ontološke sile iz svemira zoološkom
vrtu na Zemlji, budi u čovjeku maštu i inspiraciju za vlastitu kreaciju i
samoproširenje. Umjetnički izraz jedan je od načina da se čovjek proširi izvan
okvira sebe samog i energijom života zvanom ljubav, zasije sjeme koje će
drugima biti plodonosna hrana i užitak. Ovisno o tome koliko je čovjek bio „ u
dosluhu“ sa Nebeskim tvorcem, utoliko je i njegovo umjetničko nadahnuće
plodonosnije i svrsishodnije u konačnoj formi.
Razni
su oblici „duševne hrane”, a ja ću se ovdje zadržati na pisanoj riječi. Postoji
teorija po kojoj svi umjetnički geniji, bez obzira što su prvobitno planirali
stvoriti (komponirati, naslikati, odglumiti, napisati i tome slično), u nekom
trenutku dobiju bljesak imaginacije i učine „po svome“, ne obazirući se na
mišljenja drugih, na skice i scenarije. Ovo je obično ono što se u rezultatu
pokaže kao genijalno. Za one koji se bave pisanjem, makar i novinskih članaka,
to je onaj moment kada „ruka počne sama pisati/tipkati“.
Astrološki
gledano, kozmički bog intuicije koja nenadano obuzme čovjeka jest Uran, a on
kaže „život je sada i ovdje“, i tko mu se prepusti u taj čas da ga povede za
ruku, sposoban je svijetu podariti plodove čije sjeme je poteklo sa Neba.
A
Nebo, u svakom momentu, ima određenu konstelaciju zvijezda i planeta. Pa ću ja
nastojat, u svoj svojoj malenkosti, pronaći sinhronicitet između makro svijeta
izvan čovjeka i mikro svijeta u čovjeku samom. Prevedeno, krajnji umjetnički
oblik, ovisno koliko je „u komunikaciji“ sa ljudima kojima se obraća, trebao bi
imati i jasan astrološki trag na nebu.
Ovo
stanje neurolozi bi opisali kao plimu
osjećaja, a ja bih ga astrološki povezao sa utjecajem Neptuna i
Urana, gdje Neptun, kao mašta koja dolazi sa
drugog svijeta, kroz egzaltaciju u Vodenjaku, naglo bljesne, sada i ovdje, i uranski
se prospe sa neba na čovjeka. Ako je ovo teže pojmljivo, recimo da je
najsličnije stanju vođenja ljubavi, kada se dvoje ljudi prepusti plimi da ih vodi, a plima
bi označavala sam orgazam. Ergo, kako su Neptun i Uran loše pozicionirani kada
se nađu u Lavu (koji je sinonim za ego i osobnost kao takvu), plima bi bila onaj
osjećaj u čovjeku koji nadilazi ego rušeći ga, jer samo u takvome stanju čovjek i jest u
mogućnosti primiti u sebe „božansku ideju“.
Ne
smatram svoja tumačenja „svetim pismom“ kome se nema što dodati ni oduzeti.
Dapače, smatram ih tek „pismom namjere“ i željom da se kroz eventualne
komentare, malo dublje uđe u samu tematiku, tako da će svaki prijedlog biti
dobrodošao.
Za
početak bih uzeo nešto općepoznato i jasno kao dan, da se mentalni mišići bolje
zagriju i stave na radnu temperaturu.
„
Život je poput partije karata: nekad ishod odrede karte, a nekad način igranja.
“
Ovo
bi se moglo opisati kao odnos Sunca i Mjeseca, oni su svjetla i predstavljaju
izvor života u najširem smislu, njegovu sudbinu i samu svrhu. Dakle, postojao bi neki aspekt između njih.
Ukoliko bi jače bio pozicioniran Mjesec (u znaku, kući ili kao vladar), to bi
značilo da ishod partije karata
više određuju same karte koje su u podeljene. U suprotnom, ukoliko je jače
Sunce, vještina i način igranja karata će biti
presudnije za sam život. Pojednostvaljeno, aspekt punog Mjeseca bi više stavio
naglasak na život kao sudbinu i snagu samih karata, dok bi mladi Mjesec više
ukazivao na potrebu da se život učini svrhovitim, i sa onim što se već ima u
rukama (Mjesec/sudbina/karte) pokuša izmijeniti tijek događaja u partiji, kako
bi krajnji ishod bio osobno zadovoljavajući (Sunce/ego/ljubav prema sebi samom,
ilitiga samopoštovanje).
Sad nešto složenije i samim time
podložnije grešci. Ali, kako kažu, boj se zeca, boj se lisice i nećeš nikad u
šumu!
„
Većina nas ima tu sreću ili nesreću da gledamo kako se život malo-pomalo troši,
a da to i ne primjećujemo. “
Prvo
da determiniram pojmove. Većina nas
(Mjesec) ima tu sreću (
Jupiter) ili nesreću ( Mars) da gledamo kako se život (
Sunce) malo-pomalo troši (
Saturn), a da to gotovo i ne
primjećujemo ( 12.kuća).
Posloženo
moglo bi izgledati ovako: Mjesec konjukcija Jupiter u Lavu, kojima vlada
Sunce u Jarcu u 12. kući. Nedostaje Mars, ali njega može simbolizirati i napeti
aspekt ili 8. Kuća, pa bi to onda bilo Mjesec u trigonu sa konjukcijom Jupitera
i Marsa u Lavu, u 8. kući, dok bi Sunce bilo u Jarcu, ali u 1. kući. Mjesec bi
bio u Strijelcu ili Ovnu, u oba slučaja pod vlašću planeta iz 8. Mogli bi ga
staviti ipak u Strijelca, u 12., da njime otamo vlada Jupiter iz 8. ASC bi
u tom slučaju bio negdje na početku Jarca, a sam Saturn bi odredio
daljnji životni tijek (za kojeg ovdje nemamo rečeničnog materijala).
Idemo
u susret proljeću, pa nešto poetičnije.
„Ko
proleće koje zaboravi da cveta, sad ležim mrtav na severu sveta, smrti
ljubomorna, jedina moja noći. “
Proljeće bi bilo Sunce u nekom od proljetnih
znakova pa neka to bude centralni znak, Bik, a Venera u njemu ionako
simbolizira cvijeće. Kako je zaboravilo
cvjetati, znači da kasni, pa neka bude retro i još znak iza
Sunca, udaljavajući se. Ergo, Venera u Ovnu, retrogradna. Recimo da je opis
nekog mraza koje je zaledilo cvijeće pa ćemo stavit da je Saturn u konjukciji
sa retro Venerom. Kuće neka se poklapaju sa znacima, Ovan u 1. pa nadalje
prirodnim redom. Već imamo Saturna i Veneru loše pozicionirane u znaku. Smrt na severu sveta bi
mogla biti opisana Marsom kao vladarom 1. i 8., a on da se nalazi u Raku,
zajedno sa Mjesecom, kako bi naglasio noć.
Kvadrat Marsa i Venere bi opisao ljubomornu
smrt, dok bi kvadrat Saturna i Mjeseca bila jedina noć.
Fatalnost
i zla kob događaja bila bi zbog kvadrata Marsa i Saturna; Mars kao vladar, a
vlada i „stražarom“ Saturnom, oba u nepovoljnim znacima i kućama za njih, plus
sam Mars koji je najimpulzivniji kad se nađu u aspektu kvadrata. Ne vidim
mogućnost da je neki aspekt inkonjukcije jer s njom bi bilo prostora da se
prilagodbom izbjegne nešto što se čini neizbježno, pa bi ovo bio dramatični
opis nečega što je došlo prerano. Mars je instinktivno preemotivan i zato
srlja, dok Saturn, koji bi trebao kontrolirati emocije, također je u znaku gdje
kontrole nema već samo volja i instinkt, a Venera koja žudi za užitkom, prerano
se rascvjetala i
podlegla mrazu. Nezgodan čas, nezgodne okolnosti, a prejake želje i tu spasa
nema.
Malo
veselijih stihova, ali ne pretjerano veselih, možda tek na prvu u odnosu na
prethodno.
„Po
predstavi, svi po redu, ulaze u svoju bijedu. Mišićavi akrobati
skidaju kostime znojne, zadovoljno ko vojnici uniforme poslije vojne.“
Po predstavi (Lav), svi po redu
(svi = narod= Mjesec), ulaze u svoju
bijedu (Mjesec u Lavu
„kontaktira“ bijedu/Saturn ulaskom; možda je riječ o sekstilu Mjeseca i
Saturna, ili je analogija 3.kuće, ili je šesti znak od Mjeseca u Lavu, radi
kojeg je ovaj „bolestan“, a usput i vlada njime: ergo, Sunce u Jarcu.) Mišićavi akrobati (Mars u
Blizancima), skidaju kostime znojne
(Merkur vladar u Škorpionu;
transformacija; aspekt inkonjukcije koji sili na prilagodbu radi nemira
i nezadovoljstva.), zadovoljno ko
vojnici (Vojnici=masa; Pluton ili Škorpion). Uniforme poslije vojne (Uniformu bi predstavljala Djevica,
stoga zaključak da je Pluton u Djevici.) Zadovoljni
vojnici bio bi Pluton u trigonu sa Jupiterom ( Jupiter=slava,uspjeh). Poslije vojne= nakon
rata; 8. ili Škorpion, to jest ono što je iza njega, a to je 9. i Strijelac=
svrha, uživanje na lovorikama pobjede.
Imamo,
dakle inkonjukcije Mjeseca i Sunca, i Marsa i Merkura, te na kraju trigon
Plutona i Jupitera. Recimo da je Jupiter u hedonistočkom Biku i da zatvara
veliki trigon sa Suncem u Jarcu. Mars bi se „poljubio“ sekstilom sa Mjescom u
Lavu, jedino što Merkur ne bi mogao biti previše udaljen od Sunca pa bi onda
trebalo „promiješati karte“ i napraviti malo drugačiji raspored. Ili ćemo se
držati one da je pjesnicima sve
dozvoljeno, pa onda može i Merkur stajati predaleko od Sunca? Neka
ovo pitanje ostane otvoreno.
I nešto kratko, za sam kraj.
„Ček
da se vratim načas iz svijeta metafizike u svijet živih i mrtvih, u stvarnost“.
Kako su ovo moje riječi, znači da se
odnosi na mene samog, a čime bi bilo opisano vidi se u mojem natalu. Pa tko
želi, neka pogleda i zaključi sam.
Nema komentara:
Objavi komentar